Content marketing

Content marketing wordt vaak vergeten, maar is zeker een belangrijk onderdeel van online marketing. We komen het vaak tegen: websites met een blog waarop het laatste bericht ruim 2 maanden oud is. De reden? Je hebt net een drukke tijd achter de rug.  Jammer, want bezoekers willen jouw boodschap graag horen!

Wat is content marketing?

Content marketing is een strategie met als doel om relevante en waardevolle informatie aan een doelgroep te bieden. Je wilt dat jouw berichten, foto’s en video’s aansluiten bij de wensen van je bestaande en potentiële doelgroepen. Op die manier zorg je ervoor dat de juiste personen aandacht voor jouw organisatie en producten krijgen. Tegenwoordig houden vrijwel alle bedrijven zich bewust (en soms onbewust) bezig met content marketing. Wie weet doe jij het ook al. De kunst zit hem juist in de goede uitvoering.

De goede uitvoering van content marketing

Je kent het vast wel: de hele dag krijg je via allerlei kanalen informatie binnen. Op Facebook, via e-mailtjes, televisie, een gesprek met een collega, ga zo maar door. Dit geldt ook voor je klanten. Door die enorme hoeveelheid informatie is een goede content strategie erg belangrijk. Een goede uitvoering van content marketing houdt in dat je op het juiste moment relevante informatie of vermaak aanbiedt. Goede content stoort mensen niet in hun dagelijkse bezigheden, maar trekt wel hun aandacht.

Maar hoe zorg je ervoor dat jouw content op het meest geschikte moment onder de juiste ogen komt? Het opstellen van een contentstrategie helpt daarbij. Een content marketing planning helpt met het in banen leiden van de verspreiding van je content. Je wilt een balans hebben tussen de verschillende kanalen. En een balans in de hoeveelheid informatie die je de wereld instuurt. Je wilt niet te weinig, maar vooral ook niet te veel berichten naar je doelgroep sturen. Bij het zogeheten ‘spammen’ haken lezers af.

Van strategie naar kalender

Om vooraf te weten wanneer je welke informatie gaat verspreiden is dus een belangrijk onderdeel van je content strategie. Het maken van een content kalender helpt je met het bijhouden van je content planning. Zo weet je altijd wanneer je weer moet posten, of juist of je even moet afwachten met het plaatsen van je volgende foto.  

Content strategie opzetten?

Wil je voor jouw bedrijf een content strategie opzetten? Wij helpen je graag met het inrichten van jouw strategie. Het is ook mogelijk om de content marketing volledig aan ons uit te besteden.  Neem vandaag nog vrijblijvend contact met ons op!

  • Goede content stoort mensen niet in hun dagelijkse bezigheden, maar trekt wel hun aandacht. Het opstellen van een contentstrategie helpt daarbij.

  • Meer resultaat uit je website
  • Klein team met gedreven mensen
  • Doelgericht sturen op succes