Een beheerder toevoegen aan Facebook (bedrijfs)pagina
Een Facebook bedrijfspagina is een openbare pagina op Facebook waarmee je jouw organisatie professioneel kunt presenteren. Je kunt hier informatie delen over je diensten of producten, berichten plaatsen, contactgegevens tonen en interactie hebben met je doelgroep. Als beheerder kun je anderen toegang geven tot de pagina zodat zij kunnen helpen met het beheren ervan.
Een Facebook bedrijfspagina is daarmee iets anders dan een Facebook account. Een Facebook account is een ‘persoon’. Je Facebook account is je eigen profiel, met je eigen vrienden, berichten en instellingen. Je kunt er alleen bij met jouw inloggegevens. Een Facebook pagina is een ‘bedrijf’. Het heeft een logo, openingstijden, diensten en klanten – en meerdere mensen kunnen er werken. Als jij een rol krijgt op die pagina, dan ‘werk’ je daar als beheerder, redacteur of analist.
Nieuwe pagina ervaring
Sinds een aantal jaren werkt Meta met de ‘nieuwe pagina ervaring‘ op Facebook. Met deze wijziging, veranderde ook de manier waarop je je Facebook pagina beheert. Zo kun je op Facebook ‘overschakelen’ naar je pagina. Hiermee heb je ook vanuit de pagina een eigen ‘feed’, en kun je gemakkelijker reageren op andere posts als zijnde jouw organisatie.
Meta Business Suite
Dan is er nog de Meta Business Suite. Vanuit de Meta Business Suite kun je als organisatie al jouw gekoppelde pagina’s en accounts op Facebook en Instagram op één plek beheren. De meeste mensen gebruiken deze suite om gemakkelijk content te beheren en in te plannen op zowel Facebook als Instagram.