Search Engine Advertising

Natuurlijk wil je dat jouw site hoog in de resultaten van Google staat. Een goede positie opbouwen in de niet-betaalde zoekresultaten kan even duren. Daarom raden wij aan om ook tijd te steken in de betaalde promotie van jouw website. Wanneer je adverteert via zoekmachines maak je gebruik van Search Engine Advertising (SEA). In Nederland is Google momenteel de meest gebruikte tool. Logisch dat zoveel bedrijven adverteren via Google Ads! Maar waarom zijn wij nou fan van dit platform?

Google AdWords als SEA

Eerst een korte introductie: Google Ads (voorheen: Google AdWords) is het advertentie platform van Google. Met Google Adwords richt je een campagne in van advertenties die op Google kunnen verschijnen. Je kunt ze herkennen aan het groene ‘Advertentie’ blokje voor de URL. Zelf ken je Google natuurlijk als zoekmachine, maar door het vele gebruik is het ook een heel interessant platform voor SEA. En dat is meteen het eerste voordeel aan adverteren op Google. De kans dat mensen jouw advertentie op Google te zien krijgen is groot, simpelweg omdat veel mensen Google gebruiken. 

Doelgericht online adverteren

Maar ook bij een kleiner bereik is online adverteren met Google Ads een interessante manier om op de korte termijn zoekenden te bereiken en naar jouw site te leiden. Zo is het mogelijk om je advertenties te koppelen aan relevante zoekwoorden. Ook kan je doelgericht adverteren in een specifieke regio, op een bepaald tijdstip of op een specifiek netwerk. Zo komt jouw advertentie met search engine advertising altijd terecht bij de juiste doelgroep. Het is zelfs mogelijk om met een remarketing advertentie eerdere bezoekers opnieuw naar jouw website te leiden.

Betaal voor resultaat

Een ander belangrijk voordeel van zoekmachine adverteren via Google is de wijze waarop de kosten tot stand komen. Je betaalt namelijk per klik op jouw advertentie. Anders gezegd, je betaalt alleen voor het resultaat: een potentiële klant die naar jouw website gaat. Daarnaast bepaal je zelf hoeveel je wilt besteden per maand. Dus je krijgt geen onverwachte kosten.

Meetbaar en inzichtelijk

Een andere reden waarom wij zo graag Search Engine Advertising via Google Ads gebruiken, is de optie om data overzichtelijk in te zien. Het dashboard van Google AdWords en een gekoppeld Google Analytics account geeft ons en jou inzicht in allerlei data over jouw campagne. Bijvoorbeeld over het aantal klikken op een advertentie, maar ook het aantal behaalde doelen op jouw website. Op die manier heb je meetbare resultaten en kan je eenvoudig de campagnes bijsturen voor een beter resultaat. Oftewel; je gaat van inzicht naar online actie!

Gratis Google Ads / Search Engine Advertising scan

Misschien spreekt het adverteren via Google je wel aan, maar je weet niet waar je moet beginnen. Op welke woorden ga je adverteren? Hoe bereik je de ideale doelgroep? Gelukkig kunnen wij je als Adwords specialist daarbij helpen. Onze gratis Google Ads scan brengt de kansen voor jouw bedrijf in beeld. Benieuwd naar de opties van SEA? Vraag nu vrijblijvend de scan aan!

  • Ook kan je doelgericht adverteren in een specifieke regio, op een bepaald tijdstip of op een specifiek netwerk.

  • Het is zelfs mogelijk om met een remarketing advertentie eerdere bezoekers opnieuw naar jouw website te leiden.

  • Meer resultaat uit je website
  • Klein team met gedreven mensen
  • Doelgericht sturen op succes

Kennis – Strategie – Resultaat

Ons team van gedreven internetmarketeers helpen je met de krachtige realisatie van jouw doelstellingen. Vakkundig, snel en no-nonsense. Wij analyseren het grotere plaatje en maken een duidelijke strategie en planning. Samen gaan wij van inzicht naar online actie.