Lead Nurturing en Lead Scoring

Lead Nurturing en Lead Scoring zijn twee relatief nieuw bekende termen in de B2B marketing wereld. Beiden termen zijn nadrukkelijk verbonden met Marketing Automation. Met gebruik van Marketing Automation help je de potentiële klanten in het aankoopproces door het sturen van relevante content met als doel het aantal verkopen te verhogen.

Wat is Lead Nurturing?

Met Lead Nurturing verschaf je de potentiële klanten steeds weer nieuwe informatie over een bepaald product. Met gebruik van deze methode zorg je ervoor dat de potentiële klanten uiteindelijk klaar zijn voor een aankoop. De valkuil bij deze methode is dat je steeds de juiste informatie op het juiste moment moet sturen naar de potentiële klanten. Het is effectief om gebruik te maken van Lead Nurturing, wanneer een aankoopproces langer dan drie dagen duurt.

Wat is Lead Scoring?

Lead Scoring is een vorm van leadmanagement en is samenhangend met Lead Nurturing. Deze methode helpt je te bepalen wanneer een potentiële klant klaar is om een mogelijke aankoop te doen. Tijdens de leadmanagement worden er punten uitgedeeld aan een potentiële klant bij elke online actie. Zo kunnen er punten toegekend worden wanneer een nieuwsbrief geopend wordt, wanneer er een klik plaats vindt of wanneer een potentiële klant zich aanmeldt.

Waarom Lead Nurturing en Lead Scoring?

Door middel van deze methoden heb je de mogelijkheid om nog beter inzicht te krijgen in jouw potentiële klanten. Je zal weten wanneer potentiële klanten klaar zijn voor een aankoop en hoe je deze kan benaderen. Verder wordt door gebruik van beiden methoden de marketing en sales beter op elkaar afgestemd. Doordat de sales afdeling pas contact opneemt met een potentiële klant als hier aanleiding toe is, verhoogt het jouw scoringskans.

Wij helpen jouw bedrijf graag verder met het opstarten van Lead Nurturing en Lead Scoring. Wil je meer informatie over deze methode van leadmanagement? Neem vrijblijvend contact met ons op.

  • Je zal weten wanneer potentiële klanten klaar zijn voor een aankoop en hoe je deze kan benaderen.

  • Meer resultaat uit je website
  • Klein team met gedreven mensen
  • Doelgericht sturen op succes