Content marketing

Wat is content marketing?

Bij content marketing staat het bieden van relevante content aan de klant centraal. In plaats van teksten plaatsen met als doel verkopen, plaatst u dus informatie die uw klant echt wil zien of lezen. Wanneer u content marketing goed inzet, wordt uw organisatie gezien als betrouwbaar en waardevol. Dit kan resulteren in betrouwbare reclame en uiteindelijk voor meer klanten zorgen.

Content marketing trends 2018

Content marketing staat nooit stil en verandert met de jaren. Voor u hebben wij een aantal trends voor het komende jaar op een rijtje gezet.

Livestreams

Het creëren van livestreams bestaat al een tijdje, maar deze trend gaat zich in 2018 echt voortzetten. Bij grote bedrijven als KLM en bol.com zie je dat ongeveer de helft van de content uit livestreams bestaat. Hierbij kunt u denken aan productintroducties, interviews en vragen die live gesteld en beantwoord worden.

Growth hacking

Deze trend begon in 2015 al, maar het is gebleken dat dit geen hype was. In 2018 zal het gebruik van growth hacking, ook wel contenthacking genoemd, alleen nog maar toenemen. Deze trend wordt vooral gebruikt in de start-upwereld om zo snel mogelijk traffic te genereren naar de website.

Virtual reality

Het gebruik van virtual reality neemt toe, maar het is nog steeds wachten op de grote doorbraak. Virtual reality is momenteel toegankelijk voor een hele grote groep klanten en hier wordt op ingespeeld door een aantal grote bedrijven. Een voorbeeld hiervan is Volvo die momenteel virtuele proefritten aanbiedt.

Hebt u geen ervaring met het inzetten van Content marketing? Wij helpen u graag met het inrichten van uw content strategie om zo uw klanten de meest relevante informatie aan te bieden. Heeft u interesse in het uitbesteden van uw content marketing? Neem vrijblijvend contact met ons op.