Conversie optimalisatie

Wat is conversie optimalisatie?

Conversies zijn acties van klanten die uiteindelijk kunnen resulteren in een aankoop. Dit kan in de vorm zijn van een inschrijving voor een nieuwsbrief, een klik op je website of gewoon een daadwerkelijke aankoop. Bij conversie optimalisatie gebruikt u gegevens van uw klanten om de conversies te verbeteren. De verbeteringen stromen dus voort uit het doen en laten van uw klanten. Dit kan door middel van kleine aanpassingen aan uw website of door uw website te herstructureren. Verder hebt u ook de optie om een A/B test uit te voeren om te kijken welke uitvoering het beste resultaat oplevert.

Wat is een A/B test?

Bij A/B tests deelt u uw klantengroep door twee en ontvangt elke groep klanten een andere variant van de oplossing. Deze varianten kunnen andere kleuren en teksten op uw website zijn of verschillende tijdstippen bij het verzenden van uw nieuwsbrief. Door middel van deze A/B tests kunt u zien welke variant voor de meeste conversie zorgt. Zorg er wel voor dat u niet meer dan één verandering per test doet, omdat u anders niet zult weten waar het verschil vandaan komt.

Hoe gaan wij te werk?

Wij gaan samen met u onderzoeken of er ruimte voor verbetering is en waar dit noodzakelijk is. In Google Analytics zoeken we samen met u naar bepaalde pagina’s die minder goed presteren. Wanneer deze pagina’s gevonden zijn, wordt er een analyse gemaakt om te kijken waarom deze pagina’s minder goed presteren. Samen met u komen we met een oplossing en gaan we deze testen om te kijken of er vooruitgang is gemaakt. Ook helpen wij u met het maken van A/B tests om te kijken welke van de oplossingen het meeste resultaat oplevert.

Heeft u interesse om conversie optimalisatie toe te passen of om A/B tests uit te voeren? Neem vrijblijvend contact met ons op.