Adverteren op Facebook

Met een advertentiecampagne op Facebook creëer je niet alleen snel veel bereik; je brengt je boodschap over naar relevante doelgroepen én betaalt pas als er op je advertentie geklikt wordt. Zo start jij met een klein budget al snel een succesvolle social media marketing campagne. Wat dat allemaal inhoudt en wat daar bij komt kijken? We leggen het je uit!

Wat houdt adverteren op Facebook in?

Laten we bij het begin beginnen. Advertenties op Facebook zien er hetzelfde uit als een ‘gewone’ Facebook-post, op de ‘supported’ melding na. Met een advertentiecampagne op Facebook verschijnt jouw advertentie in de Facebook tijdlijn van relevante doelgroepen. Wie dat zijn, dat kun je zelf instellen.

Op Facebook doe je dat op basis van demografie en interessegebied. Onder demografie vallen zaken als je leeftijd, woonplaats etc. De indeling in interessegebieden gebeurd op basis van je activiteit en de gegevens die je deelt op Facebook. Zo krijgen alleen écht geïnteresseerde mensen jouw advertentie te zien. En je betaalt pas wanneer deze personen klikken op de advertentie. Je betaalt dus alleen voor resultaat!

Wat levert een Facebook advertentie op?

Zoals gezegd kun je met een Facebook campagne heel gericht jouw doelgroep targeten. En door de grote aantallen gebruikers van Facebook en Instagram kan jouw campagne meteen een groot publiek bereiken. Het uiteindelijke bereik van je advertentie is afhankelijk van verschillende variabelen: je ingestelde doelgroep, je klikbudget en de looptijd van je campagne. Ondanks deze variabelen kunnen we op basis van het geadviseerde klikbudget al een schatting maken van het gemiddelde bereik:

Met een klikbudget van €150,- bereik je in 2 weken al 20.000 mensen in jouw regio.

Door de campagne looptijd te verlengen en hiermee het klikbudget te verhogen kun je in de meeste gevallen het bereik van de campagne aanzienlijk vergroten.

Wat doen wij?

Door de vele targetingsmogelijkheden en andere variabelen kan het opzetten van een succesvolle Facebook campagne knap lastig zijn. Gelukkig kunnen wij je helpen! Wij hebben al vele Facebook campagnes opgestart en geoptimaliseerd voor veel uiteenlopende klanten. Met die kennis weten wij hoe we jouw doelgroep het beste kunnen bereiken en jouw klikbudget zo effectief mogelijk kunnen inzetten.

Voor het opzetten van een Facebook campagne verrichten wij verschillende werkzaamheden, die uiteindelijk resulteren in een Facebook campagne van 2 weken die aan minstens 20.000 mensen wordt getoond. Voor dit pakket betaal je 300,-.

  • (Eventueel inrichten van een Facebook pagina)
  • Vaststellen van doelgroep(en)
  • Instellen van de campagne
  • Ontwerpen/schrijven van de advertenties
  • Campagne management en optimalisatie
  • Eindrapportage
  • Klikbudget van €150,-
  • Campagne looptijd van 2 weken

Voor iedere extra week campagne looptijd adviseren wij €50,- extra klikbudget. Tot aan 4 weken rekenen wij daar geen extra kosten voor. Alle mogelijkheden voor verlenging van de looptijd en/of verhoging van het budget zijn bespreekbaar!

Nog geen afspraak gemaakt?

Nog geen afspraak gemaakt, maar wil je wel graag langskomen om de mogelijkheden te bespreken? Neem dan contact met ons op!

 

 

  • Met een Facebook campagne bereik je mensen die in specifieke interessegebieden vallen.

  • Met een klein budget realiseer je op Facebook al snel een groot bereik in jouw regio.

  • Meer resultaat uit je website
  • Klein team met gedreven mensen
  • Doelgericht sturen op succes